Bravecto pro kočky

Bravecto obsahuje účinnou látku Furalaner a pro psy je dostupné ve formě ochucených žvýkacích tablet či pipetě (spot on) určené k aplikaci na kůži. Pro kočky jsou určené pouze pipety- Bravecto a Bravecto Plus. V následujícím článku se budeme soustředit jen na přípravek Bravecto Plus.

Pro koho je určené?

Pro kočky i koťata, starší devíti týdnů a vážící více než 1,2 kilogramu. Nedoporučuje u březích a laktujících koček.

Jak funguje?

Na rozdíl od Bravecta pro psy se v případě Bravecto Plus jedná o preparát obsahující 2 účinné látky: Fluralaner a Moxidectin. Díky tomu je účinný v boji proti vnějším i vnitřním parazitům. Usmrcuje blechy a klíšťata – ochranu proti blechám a klíšťatům poskytuje na 12 týdnů. Působí proti ušnímu svrabu, ale i parazitům v trávícím traktu – hlísticím (škrkavky a měchovci).

Při opakovaném podávání chrání kočky i proti srdečním červům (ti se v České republice nevyskytují).

Pro úhyn blech a klíšťat  je nezbytné jejich několikahodinové sání na kočce- tak může teoreticky dojít k přenosu infekčních onemocnění.

Kterou pipetu zvolit?

Dle velikosti kočky zvolte správné balní pipety:

Bravecto Plus roztok pro nakapání na kůži -spot-on pro malé kočky 1,2-2,8 kg
Bravecto Plus roztok pro nakapání na kůži -spot-on pro střední kočky >2,8-6,25 kg

Bravecto Plus roztok pro nakapání na kůži -spot-on pro velké kočky >6,25-12,5 kg

Smí se Bravecto dělit?

Výrobce nedoporučuje pipety dělit mezi více menších koček. Je to hlavně z důvodu, že nemůže garantovat rovnoměrné rozdělení účinné látky v jednotlivých dávkách – hrozí tedy, že jedné kočce podáme více látky (hrozí předávkování) a druhé méně (nemusí fungovat).

Nežádoucí účinky

Nejčastější popisované nežádoucí účinky Bravecta Plus u koček je zarudnutí místa po aplikaci, vypadání srsti nebo svědivost. Vzácně se může objevit i nechutenství či celotělový třes. Při olíznutí hrozí dušnost, zvracení, nevolnost i průjem.

Kdy Bravecto nedávat?

U koťat mladších devíti týdnů

U koček vážících méně než 1,2 kg

U březích a laktujících koček

Jak podat Bravecto?

Pipeta se aplikuje v rukavicích přímo na kůži mezi lopatky. Důležité je zabránit tomu, aby jiná kočka přípravek ze srsti olízala – hrozila by otrava.

Kde koupit Bravecto?

Nejedná se o volně prodejný přípravek, zakoupit jej tedy můžete jen u veterináře.

Kolik stojí Bravecto?

Cena se liší dle velikosti tablety či pipety– pohybuje se mezi 600-1000Kč.

Výhody

Působí proti vícero parazitům – blechy, klíšťata, svrab i střevní parazité

Pipeta Bravecto působí dlouho oproti ostatním – ty standardně vydrží kolem jednoho měsíce, Bravecto tři

V případě rychlé nežádoucí reakce, lze zbytek léčiva z kočky smýt