Smecta pro psa

Smecta patří k nejčastěji používaným volně dostupným přípravkům v boji proti trávícím obtížím u lidí i domácích mazlíčků. Koupíte ji za pár korun v každé lékárně. Pokud jste majitelem psa nebo kočky, měla by být smecta součástí domácí lékárničky.

Co je to?

Jedná se o přírodní čištěný jíl, který ve trávícím traktu zvyšuje množství a kvalitu přítomného hlenu, který je produkován sliznicí. Takto zvyšuje její ochranu. Navíc je schopna neutralizovat toxiny produkované bakteriemi.

Kdy použít a kdy už nestačí?

V případě, že má pes nebo kočka průjem a celkový stav není narušen. Nejčastější příčinou takové situace je nějaká alimentární chyba – tedy že zvíře sežralo něco nevhodného. V takovém případě postačí hladovka, jejíž délku přizpůsobíme velikosti zvířete, podání smecty a následně lehce stravitelná dieta.

Pokud je však zvíře apatické, bolestivé, nebo průjem i po několikáté aplikaci smecty přetrvává, je návštěva veterináře nezbytná.

Použití smecty nijak neovlivní případná vyšetření u lékaře.

Kočka, malý pes (do 5kg) 1 sáček na den rozdělíme na 3 dávky

Středně velký pes (do 10kg) ½ sáčku 3x denně

Větší psi 1 sáček 3x denně

Běžně podáváme 2-3 dny.

Ideální je smecta bez příchutě, ale není problém použít i ochucenou variantu.

Smectu můžeme použít i u štěňat a koťat.

Alternativa

V případě průjmu můžeme kromě smecty sáhnout po aktivním uhlí nebo entero zoo gelu.

Aktivní uhlí na rozdíl od smecty zbarvuje stolici do černa. Takto se může zamaskovat případné krvácení do trávícího traktu.

Entero zoo gel upřednostníme v případě, že si jsme vědomi, že zvíře venku sežralo nějaké odpadky či mršinu.¨

Léčbu smectou můžeme vždy doplnit i probiotiky a odčervením.